saraerikacaroline

Rose and thorn

Kategori: Moments Like This

Varje dag vid matbordet delar alla med sig av dagens bästa och sämsta händelse, kallat rose and thorn. Dagens rose var frisbee golfen som var riktigt roligt. Hade ingen aning om att det fanns så många olika frisbees och så mycket regler om greppet, vinkel, position osv. Som tur var fick jag allt förklarat för mig men trots det måste jag erkänna att jag var kass. Sökandet efter något jag är skillad på fortsätter. Det jag däremot är rätt bra på är att göra bort mig inför andra och det bekräftade jag idag inför 5 män. Istället för hål så har frisbee golf ett antal korgar som man ska kasta frisbees i och man går liksom i golf från korg ett till två osv. Eftersom att jag var den enda nybörjaren på banan idag gick det en aning segt för mig och min kompanjon att ta oss runt. När männen bakom oss kom ikapp och blev otåliga hördes plötsligt: look out! Jag ser det orange föremålet komma mot mig och instinkten säger såklart att jag ka akta mig. Jag tar några steg åt sidan samtidigt som jag håller koll på föremålets färdriktning och ser därför inte stubb-fan som envisades att vara placerad just där jag skulle sätta foten. Ja ni ser bilden framför er, Caroline flyger och landar med en duns i leran på slla fyra, jeansen blir skitiga (även de som inde såg händelsen fattar att jag ramlat) och jag överväger att ligga kvar i leran och förmultna. Ni får själva lista ut vad som var dagens thorn. Dock var hela händelsen ganska rolig och jag förlängde livet med x antal minuter.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: