saraerikacaroline

lätt som en omelett

Kategori: Moments Like This

Har precis avverkat fyra olika konversationer med fyra olika personer.
1. Elise ringde och babblade på om allt och ingenting som vanligt.
2. Jag ringde till bemanningsenheten till ett jobb där jag hoppades på att få jobba som timvikarie (detta var innan jag pratade med person nr. 3)
3. En tjej från sts (au pair organisationen) ringde och hörde efter om jag hade några frågor samt berättade att jag mina syskon inte fick räknas med i de timmar av barnerfarenhet som jag behöver för att få åka som au pair. Toppen, jag som har hjälp till att ta hand om dem i snart 8 år också gills det inte. Detta ledde till samtal nr 4..
4. .. som var till en förskola i närheten av där jag bor. Vad skulle passa bättre än att jobba på en förskola där jag kan tjäna pengar samtidigt som jag får nya referenser till min barnerfarenhet? Nu hoppas jag bara på att de behöver en timvikarie där, ska dit på torsdag och övertyga dem om att de faktiskt kan behöva en som mig där!
Tydligen är det bra om man kan laga mat också... Kanske dags att lära mig göra egen mat och skippa matdosor ett tag. Omelett kan jag iallafall göra! Äh mat är överskattat, ge barnet en kaka så är det lugnt sen.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: