saraerikacaroline

Andra Advent, Fin Söndag

Kategori: Moments Like This

Tänk, idag har jag varit hos min värdfamilj i en månad. Bara elva månader kvar nu. Tror att det här året kommer gå så himla fort för jag har roligt och njuter av varje dag! Startade dagen med något som skulle vara ett zumba-pass men som övergick till ett kick boxing pass på grund av sjuk zumba instruktör. Jag gillar kampsporter så jag blev glad! Efter passet tog jag bussen till downtown, gick fel, gick i evigheter, hittade rätt och blev glad igen. skulle till en sportbutik där jag hittade en fin jacka som jag troligtvis ska införskaffa. Gillar att jag får veckolön, väntan blir inte så lång då:)
Igår avverkade jag 4 luciaframträdanden på 8 timmar vilket kanske inte låter allt för jobbigt, men det tyckte min fötter och min röst att det var. Men det var väldigt roligt! Det fanns även en marknad i samma byggnad där vi uppträdde där det såldes en massa svenskt sp som tomtar, lussebullar och glögg. Jag hade sett fram emot en lussebulle och glögg hela fredagen och lördagen, men när jag väl stod är med pengarna i handen var alla lussebullar slutålda. Fick mig i allafall en kopp glögg som innehöll alkohol så jag tog och drog på mig en karatefylla där bland tomtarna. Okej inte riktigt men det hade varit lite småkul. Kvällen avlutades med en utsökt middag på en thairestaurang med två andra au pairer. Det var mys!
Ser fram mot veckan med au pairträff, shopping med Tyf och förhoppningsvis julbak!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: