saraerikacaroline

Show me a smile

Kategori: Moments Like This

Okej, idag kom dagen jag väntat på sedan jag kom till USA, nämligen dagen då jag skulle känna hemlängtan. Orsaken är att alla uppdaterar bloggar och Facebook om hur mysigt det ska bli att fira jul med nära och kära vilket inte jag kommer göra i år. På grund av tidsskillnaden läser jag det som skrivs i Sverige det första jag gör på morgonen och idag spenderade jag morgonen i huset själv då de andra var på vift här och där. Kände mig ensam och tyckte synd om mig själv för en stund så jag bestämde mig för att åka till centrumet som jag nämnde häromdagen. Väl där var det folk överallt och min hemlängtan försvann fortare än kvickt! I väntan på bussen träffade jag en annan 19-årig tjej så vi bytte facebook (eh?) och ska kanske träffas något framöver. Det gillar jag mest med USA, att folk är så sociala och framåt här. Snart har jag fler kontakter i telefonboken från USA än från Sverige.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: