saraerikacaroline

Äntligen fick jag min efterlängtade lussebulle

Kategori: Moments Like This

Det här skulle kunna vara ett skämt, ett dåligt, men det är det inte: jag har ätit kakor till lunch och middag idag. Fy fan vad äckligt. Kakor och glass är mina svagheter som jag trodde att jag kunde äta obegränsat, men tydligen kan även jag nå den gränsen att sockret blir motbjudande. Men vad tusan, det hör till julen! Vanligtvis brukar vi ha kakätartävling i min släkt på annandag jul när vi är hos mormor och morfar men dagens cookie exchange fick ersätta det. Tror för övrigt att jag skulle vinna om det nu hade varit en tävling. cookie exchange innebär att man tar med sig en burk med kakor var och smakar sedan av alla andra. Ett sådant event hade au pairerna i mitt område idag och det var väldigt trevligt! Har bilder men de kommer troligtvis upp någon gång nästa år. Efter vårt cookie exchange tog jag bussen till det sista luciaframträdandet för i år som gick suveränt! Det var en mysig stämning i den mörka lokalen full med skandinaviska människor. Igår uppträdde vi på Ikea och lussade genom hela varuhuset. Det var också roligt!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: