saraerikacaroline

om ett dygn hoppas jag att tältet är uppsatt

Kategori: Moments Like This

och att det inte regnar i Arvika som det gör här. Fyfan. Det är okej att det regnar vissa dagar men just idag har regngudarna spelat mig ett spratt. Först och främst vågade jag och Josefine inte gå ut eftersom det regnade, åskade och blixtrade värre än vad det gjort på länge. När vi väl vågade oss ut skyndade vi genom regnet bort till min lägenhet där jag skulle hämta en internetdosa på vinden. Det första vi får se är att det är hål i taket, vatten har runnit ner och bildat en pöl bland mina kläder och böcker. Kul. Lite bitter jag och Josse vidare till Willys där vi shoppade loss och kom hem med mackor, frukt, naturgodis, snack-bars, loka och mariekex. Längtar redan till morgondagens lunch he he. Det som känns mindre roligt är att jag bokade mina tågbiljetter senare än de andra och får därmed åka en helt annan väg till Arvika och kommer dit en timme tidigare än de andra. Om jag någonsin kommer återvända till Östersund igen återstår att se.
En sista incident som skedde innan jag och Josse tagit oss från Willys kan man säga var en repris från introt till Sex and the City när Carrie blir nedsprutad med vatten av en lastbit. Dessvärre var både minen och bilen mycket mindre glamorös än på filmen.

Nu ska jag och Josefine kolla på film och pina varandra med massage. Gillar kombinationen.



En parentes (jag kommer tillbringa närmsta 2-3 veckorna utan el, rinnande vatten, toa eller dator. Ska helt enkelt leva livet. Tillbaka till Yran troligtvis, puss sålänge)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: