saraerikacaroline

Kurs om självförsvar!

Kategori: Moments Like This

Snacka om timing! Idag när jag skulle åka hem med bussen 16.20 fick jag just syn på bussen när den lämnade busstationen. Jag övervägde mellan att stanna kvar i stan en timme och ta bussen 17.20 istället eller att springa upp till stuguvägen och ta bussen därifrån. Ja, det blev iallafall det sistnämda. Hela tiden medan jag sprang som en idiot med väskan i ena handen och en trave med skolböcker i andra hoppades jag innerligt att ingen som vet vem jag är ser mig. När jag kom så jag såg storkyrkan såg jag att bussen kom i rondellen och tänkte då att det inte var någon mening att ens försöka hinna med den. Men eftersom att klockan var över fyra innebär det också att de flesta människor är påväg hem från sina arbeten vilket gjorde att bussen fick stanna vid rondellen. Det var då jag såg min chans att hinna med så jag spang för allt jag hade, över vägen och upp längs stuguvägen mot busshållsplatsen där. När jag var ca 15 meter ifrån skylten slängde jag en blick över axeln och såg att bussen befann sig fyra meter bakom mig. Jag flaxade som en galning med armarna så att bussen skulle stanna, och det gjorde den! Anfådd som efter en intervallträning uppför Mount Everest kom jag in i bussen och slog mig ner bredvid en 58-årig man (hans ålder fick jag reda på under hemfärden).

Under mina fem mil hem hann vi prata om skola, mannens arbete och familj, Kung Fu, självförsvar, framtidens jobb m.m.
Han höll tydligen på med ett projekt som gick ut på att få unga kvinnor att lära sig självförsvar. Det ska hållas en krus under fyra veckor (4 ggr / vecka om jag inte minns fel) där unga kvinnor har chansen att lära sig att spöa äckelgubbar! Eller det var inte precis så han sa, men jag tolkar det på mitt vis. Hur som helst, någon som är intresserad? Jag fick nämligen i uppgift att försöka få med så många som möjligt på den här kursen så jag önskar mig själv lycka till. Det värsta är att det sista mannen sa innan jag steg av bussen var: Jag vet att du kommer få ihop folk till det här! De lyssnar hellre på dig än en gammal gubbe som mig.
Så kom igen nu, jag vill ju inte vara sämre än en gamling! Jag tror förresten att det kan vara rätt kul att lära sig självförsvar så säg till mig om ni är intresserade.

För att göra det här inlägget ännu längre så lan jag berätta om min härliga morgon också!
Jag vaknade av väckarklockan tio i sex och det sista jag ville var att stiga upp. Men efter några sekunder var jag ändå uppe på benen. På med kläderna, parfym, upp med håret, titta på schemat... Faan! Jag börjar inte förän kvart i 12 på onsdagar!! Jaha tänkte jag (som hunnit bli pigg redan) vad ska jag göra nu då? Plugga? Äta frukost? Smsa Josse och höra så att jag inte tagit fel på dag? Det slutade iallafall med att jag kröp ner i sängen igen och vaknade efter två timmar av att mamma kom inrusande i rummet och utbrast: Men Caroline! Du måste ju på skolan!
Jag svarade yrvaket: Äru senil eller? Jag har sovmorgon på onsdagar..


Men imorgon däremot har jag inte sovmorgon så då är det bara att stiga upp vid sex för att hinna med bussen (aldrig att jag jagar bussen sju på morgonen om jag skulle missa den!) Så godnatt och sov gott, imorgon blir det en spännande dag! Pusss!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: