saraerikacaroline

Plugg!

Kategori: Moments Like This

Plugg, plugg och åter plugg! Försöker förstå mig på regeringen, riksdagen, motioner mm. och fast vi har suttit i flera veckor i rad nu och antecknat som några galningar på samhällslektionerna så fastnar det bara på papperet men inte i mitt huvud (där det är meningen att det ska fastna). Måste också plugga naturvetenskap och matte eftersom vi har prov i veckan, plus att jag ska läsa några kapitel ur boken vi läser på engelskan. Man blir en aning matt bara av att tänka på allt som ska göras, men eftersom jag och Sabina har blivit så positiva (vi har varit det i en dag nu iallafall) så ska vi vara glada att vi ens får gå i skolan och samla på oss lite allmänbildning, det kan juverkligen behövas vad det gäller mig. Dessutom träffar man en massa trevligt folk hela dagarna och jag kan inte heller komma på någonting bättre att göra om jag skulle sitta hemma hela dagarna.

Förresten! Idag har det skett ett under: Göran (min klassföreståndare) har klippt sig och skippat sitt snygga hårband! Jag trodde aldrig att jag skulle få se han utan det, men jag hade tydligen fel.. Haha!

Nu ska jag ta mig an berget av plugg för det tycks inte försvinna hur mycket jag än önskar. Men för att göra det hela lite mysigare ska jag ta med mig lite nötter och kura ner mig i massa kuddar och börja läsa boken.

Varje dag möter man ett nytt leende, som klassens poet Sabina så fint sa idag! Ha en trevlig kväll!

Kommentarer

  • Minna säger:

    Herregud, inget hårband?! Det måste jag se imorrn alltså :D haha

    2008-10-06 | 21:10:37
  • sabina säger:

    haha japp alltid lika poetisk! haah

    2008-10-07 | 16:38:36

Kommentera inlägget här: