saraerikacaroline

Vad vore året utan högtider och födelsedagar?

Kategori: Moments Like This

Imorgon har vi gått i skolan i två månader vilket innebär att det ska firas med några i klassen. Det kanske blir en mysig fika på stan eller någonting liknande, vad vet jag. Om vi istället tänker två månader framåt vad får vi då om inte självaste julafton!! Fastän jag inte vill ha vinter riktigt än så måste jag ändå erkänna att jag längtar lite till julen. Egentligen är det inte själva julafton jag längtar till utan mer den hysteriska julshoppingen när stan är smockfull av folk som letar efter presenter i sista minuten. Stämningen är bara så härlig just då!
Menmen, än är det inte jul och det är en hel del som kommer att hända innan det. T.ex. är det Halloween nästa helg som är en högtid som jag gillar riktigt mycket. Har bara inte kommit på vad jag ska göra så jag är öppen för olika förslag! Jag kommer ihåg när jag brukade gå på halloween disco när jag var liten. Man fick sminka sig hur som helst utan att någon kommenterade hur konstig man såg ut, för det var ju det som var själva meningen med det hela.
Hur som helst, vi får inte glömma att Josefinaste fyller år den 17 november vilket är något som också måste firas på något vis, för det är ju inte varje dag man får uppleva en sweet 16!

Nu är det dags för mig att sticka ut på en liten walk med vovven. Sen får vi se vad kvällen bjuder på i lilla Stugun.
Trevlig kväll så länge!

Kommentarer

  • sofia säger:

    jag vill vara med och fika :)

    2008-10-24 | 19:55:17

Kommentera inlägget här: