saraerikacaroline

Sten som sten

Kategori: Moments Like This

Idag tog jag inte fel på tiden iallafall.. Upp klockan 06.00 för att åka till skolan för att nästan på en gång åka vidare med klassen till Lockne på studieresa. Vi spenderade ca två timmar med att titta på en massa stenar av olika slag och visst var väl det spännande antar jag.. Det jag vet om stenar är i princip att dom är riktigt hårda och att det antagligen är därifrån uttrycket "stenhård" kommer. Men ingen med det här studiebesöket var nog att jag skulle lära mig lite mer om stenar men det kan jag inte lova att jag gjorde.
Resan till Lockne och 45 minuter geografi var det enda vi gjorde idag innan vi slutade vid kvart över ett och sedan bar det av ner på stan för att köpa hårspray. Jag och några av spoof-brudarna gick även på karamell lagret där några köpte godis, några köpte tuggummi och andra köpte ingenting.
Dagens stora minus går till tuggummin som inte behåller smaken längre än tio sekunder!! Men för att se saken från den ljusa sidan så kostade det endast 2kr + att tuggummit var så stort att jag knappt orkade tugga det mer än tio sekunder så jag hade nog spottat ut et hur som helst!

Snart ska jag dra iväg på boxning med Josefine och ta ut min ilska på mitsarna (kuddarna man slår på alltså). Fast ärligt talat så är jag inte så säker på att jag har så mycket ilska i mig just nu.. Hur som helst, mitshållaren (som idag är Josefine) får akta sig noga ändå haha!



(Jag gillar löv som snöar)


See you later!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: