saraerikacaroline

La de swinge

Kategori: Moments Like This

Idag har det gått två månader sedan jag började på Wargen i min underbara klass och det hade vi tänkt att fira med en fika på stan. Dessvärre var det bara jag, Josefine, Minna och Sabina som kunde komma.. Menmen det var riktigt mysigt ändå! Vi kom in klockan två med bussen och åkte hem klockan fyra så det blev en snabbvisit i stan idag. Dels för att det inte går någon fler buss hem efter fyra (på en lördag, fy fan!) och dels för att jag skulle vara lite snäll mot mamma och komma hem idag eftersom jag enligt henne ränner omkring hela dagarna och nätterna, vilket är sant i och för sig.. Plus att jag rev ner en blomkruka alldeles innan jag åkte till stan vilket inte gjorde henne på bättre humör om man säger så. Jag blev lite stressad för allt hände på en och samma gång! Jag höll just på att skriva sms också ringde hemtelefonen. Mamma stod utanför fönstret och tvättade bilen så jag öppnade fönstret och gav henne telefonen (det var pappa som ville prata med henne) och sekunden senare låg det en blomkruka och en hel del jord utspritt på golvet. Jag hann inte ens reagera över olyckan innan äggklockan i köket pep och visade att kakan i ugnen var klar. Så ja, jag blev rätt stressad, plus att min buss gick om ca 20 minuter och jag hade inte ens på mig de kläder jag skulle ha!
Det som också gjorde mamma irriterad var att jag glömde stänga fönstret, opps!!

Sminka mig hann jag inte heller göra så jag passade på att dra på mig lite mascara på vägen ner till bussen.

Nu är det snart dags för middag och efter det blir det en kväll med brudarna, och förhoppningsvis lite kakor!

Jag och Josse på midsommar 08

Caroline- la de swinge

Kommentarer

  • sabina säger:

    det var väldigt mysigt:D

    2008-10-30 | 13:35:34

Kommentera inlägget här: