saraerikacaroline

När tiden är knapp och magen är tom

Kategori: Moments Like This

Klockan har passerat midnatt med åtta minuter och jag sitter vaken ensam och äter äpple. Nog för att jag alltid är hungrig och äter det mesta så är det främst på kvällen som jag känner suget av mat. Jag gjorde därför iordning ett glas med yoghurt, solroskärnor och russin och ett annat glas med cashewnötter och russin som jag tog med mig till datan för att äta samtidigt som jag tittar runt lite på nätet. Men inte nog med det så var jag tvungen att hämta ett äpple också ;)
Som ni märker så är russin en stor passion för mig vad det gäller mat och likaså vindruvor, men eftersom det i princip är samma sak så kanske det inte är så konstigt.

Igår (klockan har ju passerat 12) så skrev jag att jag skulle göra mig en omelett till lunch, vilket jag också gjorde. Det tar bara några minuter och är inte alls avanserat som tur är eftersom jag inte är den skickligaste vad det gäller kök och matlagning. Men ialla fall så ska ni få det väääldigt komplicerade (host!) receptet på omelett.

2 ägg
2 matskedar vatten
salt och peppar

Kläck äggen och vispa försiktigt med en gaffel. Häll i vattnet, salt och peppar (eller annan kryda om det önskas) och rör om. Häll margarin eller olja i stekpannan och häll sedan i "äggröran". Klart på några minuter och sen är det bara toppa med det som man själv gillar!
Jag toppade med grön pesto, tomater, fetaost och svarta oliver. Smaskigt!

Ha en trevlig kväll!
Love Caroline

Kommentarer


Kommentera inlägget här: