saraerikacaroline

Myspys

Kategori: Moments Like This

Trots att mina kära vänner inte var hemma idag så har jag haft det riktigt trevligt! Jag gick ut och la mig i solen och läste lite i en bok från trafikskolan där det står om allt man behöver för att börja övningsköra bil :) Helt sjukt att jag snart får börja, väntar bara på et intyg men sen så är det bäst att se upp i trafiken. Haha!
Jag hade årets första vattenkrig idag också med min lillasyster Linnéa. Ett gott skratt sägs förlänga livet så nu räknar jag med att leva några extra år. Innan middagen gick jag och mamma ut och gick en sväng sen blev det middag med kladdkaka till efterrätt. Jag har inte ens tänkt tanken tidigare att det går att göra den i micron, men det är helt möjligt! Samma recept fast bara 6-7 minuter i micron. Ett tips är dock att hellre värma den i några minuter mindre eftersom den "eftergräddas" och kan då bli ganska hård i mitten efter en stund.

Snart ska jag iväg på en "mini-konsert" där min moster och två andra kvinnor sjunger och spelar. För 4-5 år sedan var det min moster och jag som hade en liten uppvisning i gamla kyrkan där hon spelade och jag sjöng en massa gamla låtar. Det var riktigt roligt och jag skulle gärna göra om det! Ett plus är ju att man får pengar för det också! Något som jag minns extra väl var att en äldre tant sa om mig: "Hon ser ut som en liten drottning!"
Men döv som jag är trodde jag att hon sa "Hon ser ut som en liten råttunge!" Och pga min ålder var jag ganska känslig, så med gråten i halsen fortsatt jag sjunga. Som tur var fick jag höra efter konserten var tanten verkligen hade sagt...

Hur som helst så ska Sandra komma till mig om en stund och sedan ska vi går ner till konserten som sägs vara runt en timme. Efter det ska vi kila ner till fotbollsplanen och skjuta lite långbollar, något som jag verkligen behöver träna på!

Ha're gött!

Kommentarer

  • Frejdut^ säger:

    Stonecake <3

    2008-07-11 | 12:52:23

Kommentera inlägget här: