saraerikacaroline

364 dagar kvar!

Kategori: Moments Like This

Om ett år minus en dag är det julafton! Idag minus en dag var det julafton.

Dagarna innan julafton går snabbt, julafton går ännu snabbare. Igår gick familjen Hansson till slalombacken och åkte madrass i slalombacken innan mormor och morfar kom och hälsade på. Sedan gick vi hem för att fika och sedan fördriva tiden på bästa sätt till tomten skulle komma. Tomten kom, vi tittade på Kalle Anka, åt middag bestående av julbord och sedan var det dags för julklappsöppning.

Jag fick:

¤En snowboard
¤Två ljuslyktor
¤En kudde
¤En mysig kofta
¤Ett badlakan
¤En fin prydnadsflicka, typ
¤Bestick (tills jag flyttar hemifrån)
¤Pengar mm.

Konstigt hur synen på julafton förändras snabbt. För några år sedan gick jag och tjuvkikade på paketen, spanade efter tomten i tid och otid och tjatade ihjäl mina föräldrar att vi skulle öppna paketen. Jag känner så väl igen mig i hur mina småsyskon aggerar och hur ivriga de är på att tomten ska komma. Det roligaste nu är att se hur glada de blir av alla paket, det är mer värt än att få egna (fast med det menara jag inte att jag inte är nöjd över mina paket..)

    

Några av mina julklappar




Minsta syrran Maria tog lite kort, här på våran julgran!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: