saraerikacaroline

Mysigt med regn!

Kategori: Moments Like This

Regnet det bara öser ner, tralala! Visst det kanske inte är det roligaste med regn men just idag gör det mig ingenting! Jag tycker bara att det är mysigt med regn, plus att då behöver man inte känna sig tvungen att gå ut utan man kan sitta inne och slappa hela dagen och bara ta det lugnt. Man får också en anledning till att få tråkiga sysslor överstökat. Idag ska jag och min bror Fredrik städa hela huset, gå på ica och handla lite nödvändiga saker, och efter det ska jag nog passa på att läsa lite teori inför övningskörningen. Egentligen har jag träning ikväll i stan men jag vet inte om jag kan gå på den. För det första så är min förkylning inte riktigt bra än, och eftersom det regnar kanske det inte är så smart att springa runt blöt i 1,5 timmar. För det andra så har jag ingen skjuts, eller jag skulle väl kunna ta bussen men då måste jag vänta i flera timmar både när jag ska dit och hem, vilket kanske inte är så bra då om jag är blöt. Och för det tredje så måste jag passa Lucas och allt vad det innebär.. Så tyvärr så kanske det inte blir någon fotbollsträning idag heller ( vilket jag har riktigt dåligt samvete för), men isf ska jag träna här hemma så jag kommer igång med träningen någon gång! Så det finns både för- och nackdelar med att det regnar! Det ultimata att göra när det regnar är att sova i tält, det ska jag försöka hinna med innan sommaren är slut! ;)

Inatt sov Elise över hos mig! Vi fixade det riktigt mysigt, och åt en hel del.. Först gjorde vi en smoothie på glass, fruktyoghurt, blåbär och vaniljsocker, som vi år medan vi såg på film. Sedan gjorde vi iordning en grekisk sallad med tomat, gurka, oliver, fetaost, lök och kryddor som vi åt när vi förflyttat oss från filmen på datan och upp till TV:n. Efter det gjorde vi en efterrätt! Vi tog en banan som vi täckte med smält blockchoklad och coccos, och bredvid hade vi vaniljglass med sirap och ytterligare lite smält choklad ;) Det blev riktigt gott faktiskt, fast jag vet inte om det lät så gott.. Hur som helst så tycker jag att vi ska göra om det snart Elise!
Och jag får inte glömma att tacka för det fina besöket av Josefine och Rebecca, och en hel del andra personer också såklart!

Nu ska jag gå och skramla lite i köket så Fredrik vaknar någon gång, han har rummet vägg i vägg med köket. Annars kommer städningen aldrig blir gjord!

Vi speglar oss mot en bil, som får oss
att se ut som Grisen <3 Svinetkilo tyngre ;)


Grisen&Svinet, vi är grymt coola!
Nöffnöff!

Kommentarer

  • Din gris! säger:

    Vi hade det riktigt mysigt. Och allt gott vi gjorde. Men är vi mästerkockar eller vad :O ;D Ja det är ett måste, för jag är sugen på smoothie!

    Much Love<3

    2008-08-13 | 15:05:08
    Bloggadress: http://eliseeskilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här: