saraerikacaroline

Ingen terrängbil?

Kategori: Moments Like This

Medan mamma är uppe i sommarstugan och glassar är det  jag och pappa som får sköta matlagningen, vilket är ganska främmande för oss eftersom det alltid brukar vara mamma som står för matlagningen. Idag blev det pannkakor à la Caroliné eftersom det är ungefär det jag klarar av att laga utan hjälp (förutom att steka färdigmat såklart). Japp, patetiskt men sant! Jag och pappa har iallafall laddat upp kylen och frysen med köttbullar, fiskpinnar, pyttipanna och lite färdigmat mm, som man alltså bara behöver steka på. Det finns faktiskt en hel del olika färdigmaträtter som jag aldrig ens laggt märke till med som både är nyttigt, gott och billigt! En maträtt som jag gärna kan stå över är pyttipanna som jag aldrig riktigt gillat, men pappa tittar bara på priset så när det bara är vi hemma köper han alltid hem några påsar, och sen skryter han såklart till mamma över telefon hur ekonomiska vi är ( i min familj är man inte snål utan ekonomisk tydligen).

Det gick ganska bra för mig att övningsköra idag, tro det eller ej. Eller för att vara jag tycker jag att jag skötte mig bra. Men jag kan erkänna att det blev några få kärringstopp och såklart skulle det vara just utanför gårdar där folket tex står och vattnar blommorna eller målar huset, pinsamt pinsamt! Sen råkade jag göra pappa lite nervös när jag höll på att köra rakt in i skogen höhö! Pappas reaktion var: Puh, öh, Carro det här är ingen terrängbil..
Det är iallafall riktigt roligt att övningsköra, det enda jag inte gillar är att man måste läsa en massa teori.


Nu ska jag gå och göra lite nytta! Ikväll blir det nog att träffa mina kära vänner :)
See you!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: